دانستنی های علمی و آموزشی

ساخت وبلاگ

 

سم پاشی ادارات

سمپاشی ادارات با استفاده از سموم ارگانیک و بدون تعطیلی ادارات و سازمان های دولتی در این مجموعه انجام می گردد . فرآیند سم پاشی از نظر سلامتی و زیست محیطی ، بار روانی بسیار زیادی دارد . در نظر بگیرید که میزان آلودگی و هجوم حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی همانند اداره و سازمان ها باشد ، در این شرایط حفظ سلامت روانی و جسمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می شود . سمپاشی ادارات ، سازمان ها و ارگان های دولتی با توجه به شرایط کاری که دارند باید به صورت اصولی و تخصصی و با کمتری پیامد انجام گردد . مجموعه ما با بهره گیری از سم پاش های متخصص و با تجربه در زمینه سمپاشی ادارات و سازمان های دلتی آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد .

سمپاشی محل کار در تهران

 

سمپاشي ادارات و سازمان ها

سمپاشی ادارات با توجه به اینکه با سلامت انسان ها در ارتباط است ، بسیار مهم می باشد . هجوم حشرات موذی مانند موش ، ساس ، سوسک و غیره باعث انتقال انواع بیماری ها ، عفونت و آلرژی خواهد شد . به وجود آمدن چنین شرایطی باعث تخریب شدن اداره یا سازمان مورد نظر از نظر مردم می شود . با در نظر گرفتن اینکه رعایت اصول بهداشتی و نظافت در مکان های عمومی و پر رفت و آمد بسیار مهم می باشد ، باید از ورود و خروج جانوران موذی جلوگیری نمایید . سمپاشي ادارات به دلیل بی توجهی به بهداشت و نظافت محیط ، رفع منبع آلودگی و بهسازی آخرین روش کنترل این حشرات موذی می باشد .

آلودگی های متداول در ادارات و سازمان های دولتی عبارتند از :

هجوم سوسک فاضلابی ، موش فاضلابی ، پشه ، سوسک ، مگس و غیره

 

برای دفع و کنترل حشرات موذی و دستیابی به محیطی پارک باید در زمینه سمپاشی تجربه و تخصص لازم را داشته باشید . به علاوه شناسایی منبع آلودگی قبل از انجام سم پاشی کمک بسیار خوبی می باشد . در بسیاری از موارد دیده شده که هجوم موش در ادارات و سازمان ها باعث بروز بی نظمی و ناهنجاری می شود ، برخی از کارکنان با مشاهده چنین صحنه هایی محیط اداره را ترک می کنند و در نهایت نظم عمومی بهم می خورد . سمپاشی اصولی و دوره ای ادارات برای پیشگری از به وجود آمدن بی نظمی و ناهنجاری کمک شایانی می کند . به علاوه به منظور رهایی و دفع حشرات و جانوران موذی ، یکی از بهترین و مهم ترین روش های کنترل و مبارزه انجام سمپاشی ادارات و سازمان ها می باشد .

 

وجود حشرات و جانوران موذی در ادارت و سازمان ها به طور کلی در اماکن عمومی ، به راحتی باعث منتقل شدن انواع بیماری از فردی به فرد دیگر خواهند شد . به عنان مثال پشه نوعی از آفت است که به راحتی انواع میکروب و آلودگی را به افراد مختلف منتقل می نماید . هجوم حشرات موذی به ادارات علاوه بر انتقال بیماری بین افراد باعث آلودگی زیست محیطی و بروز مسمویت غذایی خواهد شد . با توجه به موارد ذکر شده توصیه می کنیم در هر فصلی از سال سمپاشی ادارات را به صورت دوره ای و فصلی انجام دهید . به طور کلی در هر فصلی از سال باید با یک حشره یا جانور موذی خاص مبارزه نمود . در صورتی که سمپاشی در زمان مناسب انجام نشود ، تعداد حشرات موذی بیشتر خواهد شد که در چنین شرایطی ممکن است هزینه سمپاشی ادارات افزایش یابد .

 

خدمات سمپاشی ادارات

این مجموعه با برخورداری از سمپاش های مجرب و حرفه ای و همچنین برخورداری از تجهیزات مناسب به صورت کاملا بهداشتی خدمات سمپاشی را در مدت زمان کم به شما عزیزان ارائه می دهد . مجموعه ما آماده عقد قرارداد در زمینه سمپاشی ادارات ، سمپاشی رستوران ، سمپاشی منزل و سمپاشی انواع حشرات موذی با شرایط مناسب می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق خطوط ارتباطی موجود در وب سایت با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید .

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 116 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 23:48

قیمت سمپاشی منازل تهران

براورد دقیق قیمت سمپاشی در تهران نیازمند بازدید از محل یا حداقل دریافت اطلاعات کامل از جانب درخواست کننده خدمات است چرا که باید در ابتدا محیط و شرایط بررسی شود و بر اساس آن قیمت نهایی به مشتری اعلام شود.
در این خصوص شرکت های سمپاشی منازل ملاک هایی را برای تعیین قیمت برای خود قرار داده اند مانند متراژ و ابعاد ساختمان یکی از این ملاک هاست چرا که برای سمپاشی ابعاد بزرگ تر مواد شیمیایی و زمان بیشتری باید صرف شود.
نرخ اعلامی طبق مصوبه سالانه تعیین می گردد و با توجه به ملاک و معیارهایی که شرکت ها بر آن وضع می کنند حدود قیمتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان را در برمیگیرد که همان گونه که گفته شد این قیمت نیز قطعی نخواهد بود.

برای اطلاع از هزینه سمپاشی موش در تهران می توانید تماس بگیرید.

نکات مهم در زمینه سمپاشی منازل

 یکی از اصلی ترین روش های از بین بردن حیوانات موذی، استفاده از سموم شیمیایی با در نظر گرفتن طریقه ی استفاده و دوز مصرفی می باشد. بر خلاف باور عامه که تصور میکنند خود به تنهایی قادر به سمپاشی حشرات و از بین بردن آنها خواهند بود باید بیان کرد که امروزه به دلیل استفاده از همین روش توسط افراد غیر متخصص حشرات در مقابل انواع سم های معمولی مقاوم شده اند و استفاده از این سموم تنها به سلامت افراد خانواده ضرر می رساند.
اگه چه سمپاشی منازل در زندگی امروزه امری اجتناب ناپذیر است ولی باید این کار را بر اساس اصول و روش های صحیح آن انجام دهید تا خطری شما و خانواده خود را تهیدید نکند. برای اینکه خیالتان از این نظر راحت باشد بهتر است از شرکت های خدماتی که سابقه و تخصص این کار را دارند کمک بگیرید. شرکت رفت و روب با تخصص در زمینه خدمات سمپاشی در تهران که از شرکت های با سابقه در این زمینه است و از نیروی متخصص و مجرب برخوردار است یکی از گزینه های شما در استفاده از خدمات می باشد.

نکاتی که قبل از سمپاشی باید استفاده کرد :
• تمام وسایل منزل را جمع کنید یا آنان را با پارچه بپوشانید.
• حیوانات و پرندگان را از محل سمپاشی منزل دور کنید.
• کدکان و مواد غذایی را از محل دور کنید .

نکاتی که قبل از سمپاشی باید استفاده کرد :
• پس از سمپاشی راه های ورود و خروج هوا را باز نگهدارید تا بو و مواد حاصل از سم، تخلیه شود.
• نکته ی مهم اینکه ، سم تا وقتی مرطوب است و خشک نشده خطرناک است و باعث مسمومیت می شود.
• کف ساختمان، دیوارها ووسایلی که در معرض سمپاشی بوده است را بشویید.
• از تماس پوست بدن با سم، و یا محوطه ی سمپاشی شده خودداری کنید .

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 155 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 7:14

تاپ زنانه در دسته و گروه لباس راحتی بانوان قرار می گیرد. امروزه از تاپ به عنوان یک لباس بالا تنه نام برده می شود که در طرح و مدل و رنگ های متنوع عرضه می شود. تاپ در شکل و فرم های متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود. انواع و اقسام این لباس زنانه با توجه به تغییر فصول مورد استفاده قرار می گیرد. خرید تاپ زنانه

معرفی انواع تاپ

طراحی و شکل ظاهری تاپ ها باعث شده تا اسامی مختلفی به آن ها داده شود به طور مثال بعضی از مدل های تاپ به وسیله بند در روی شانه قرار می گیرند که به آنها tank top گفته می شود. در بعضی از مدل ها بند تاپ دور گردن قرار می گیرد که به آن هالتر تاپ گفته می شود. از تاپ کراپ در بعضی از ورزش ها یا نمایش رقص نیز استفاده می شود، در این مدل، قد تاپ کوتاه می باشد و شکم و کمر را نمی پوشاند. از تاپ به عنوان یک لباس زیر یا به عنوان یک لباس مناسب در محیط باشگاه استفاده می شود.

تاپ بلند (این نوع تاپ که تا پایین کمر امتداد دارد)، تاپ خیلی کوتاه یا تیوبی و تاپ بند دار جزو مدل های رایج و پرکاربرد محسوب می شوند.

تاپ به چه معنی است؟

تاپ یک کلمه انگلیسی است و مجموعه لباس هایی را که بالا تنه را می پوشاند، در برمی گیرد. در زبان فارسی به لباس هایی که بدون آستین هستند یا آستین آنها کوتاه است، تاپ می گویند. در حالی که در زبان انگلیسی تاپ مجموعه ایی از لباس هایی را شامل می شود که بالا تنه را بپوشاند به طور مثال تیشرت هم در مجموعه تاپ ها قرار دارد.

تاپ یک لباس خانگی

از تاپ به عنوان یک لباس خانگی راحت و سبک نام برده می شود و این قابلیت را دارد که به عنوان یک لباس زیر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه مقاله به معرفی چند مدل از تاپ زنانه و ویژگی آن ها می پردازیم.

تاپ تیوپی

چرا به این نوع تاپ عنوان و لقب تیوپی داده شده است؟ اگر به فرم و شکل ظاهری این نوع تاپ دقت کرده باشید متوجه می شوید که در شکل ظاهری شبیه یک استوانه است به طوری که دارای بند و آستین نمی باشد و از بالای سینه تا روی ناف را پوشش می دهد. با این وجود موارد استفاده از این نوع تاپ محدود است به این صورت که در مهمانی ها و مجالس رسمی نمی توان از آن استفاده کرد. البته اکثر مدل های تاپ این قابلیت را دارند که با انواع لباس ترکیب شوند و به صورت یک لباس زیر ساده پوشیده می شوند.

تاپ بندی کوتاه

این مدل همان سوتین بند دار است با این تفاوت که کمی بزرگتر از سوتین های معمولی می باشد. شکل و فرم ظاهری این تاپ شبیه سوتین بند دار است و در استخر یا به عنوان یک لباس زیر معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. تاپ های آستین حلقه ای و تاپ های بند دار در شکل ظاهری با هم تفاوت دارند به این صورت که تاپ آستین حلقه ای نسبت به تاپ بند دار یا بدون بند پوشیده تر است.

تاپ های مجلسی

 

طرح های متنوع این مدل باعث شده تا بانوان تمایل بیشتری نسبت به خرید آن داشته باشند و در مهمانی های زنانه نیز آن را بپوشند. این مدل تاپ برای مجالس بانوان مناسب تر است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. تاپ های مجلسی دارای یقه های متنوع و زیبایی هستند که می توانیم به تاپ مجلسی یقه گرد، تاپ مجلسی یقه هفت، تاپ مجلسی ساده و تاپ مجلسی چین دار اشاره کنیم.

تاپ های خانگی

تاپ های خانگی معمولا از جنس نخی و در طرح و رنگ های ساده انتخاب می شوند چون سبک و ساده هستند و در فصول گرم سال، یک پوشش معمولی در محیط منزل محسوب می شوند که با دامن، شلوار یا شلوارک ست می شوند.

تاپ نیم تنه

این نوع تاپ در شکل پر زرق و برق برای میهمانی های زنانه کاربرد دارد هر چند که طرح های ساده آن گزینه مناسبی برای باشگاه و فعالیت های ورزشی است.

تاپ یقه رومی

تاپ یقه رومی در دو مدل طراحی و تولید شده است که در هر دو مدل تفاوت در قد تاپ می باشد به این صورت که تاپ دارای قد بلند است یا به صورت نیم تنه می باشد. این مدل ها را می توانید با شلوار جین ست کنید ولی بهتر است آن را با دامن کوتاه ست کنید چون استایل جذاب و زیبایی به شما می دهد.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 117 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 23:10

بسیاری از بیماری ها و آفات امکان دارد درختان را درگیر کند که برای از بین بردن آن ها باید راه حلی پیدا کرد.برای از بین بردن این آفات و کنترل کردن بیماری های ایجاد شده باید از سم پاشی استفاده کرد اما آنچه قابل اهمیت است انتخاب زمان مناسب برای سمپاشی میباشد. مثلا آفتی که به میوه سیب آسیب میزند قبل از اینکه وارد سیب شود باید آن را از بین برد. اگر سم پاشی دیرتر انجام شود و آفت وارد سیب شود دیگر  نمیتوان آن را بوسیله سم پاشی از بین برد.

 

بهترین زمان برای سمپاشی و نکاتی که باید درباره آن دانست ؟

 

 برای سمپاشی درختان میوه باید از  روش های استانداردی که وجود دارد استفاده کرد که این روش ها را کشاورزان و باغداران برای کنترل کردن آفت های موجود و  بیماریهای گیاهی و تامین کردن مواد مغذی مورد نیاز گیاهان ایجاد کرده اند. بوسیله انواع محصولات شیمیایی و یا ارگانیکی که وجود دارد  میتوانید از درختان در برابر همه ی حشراتی که برای درختان بیماری زایی و بیماری های قارچی ایجاد میکنند محافظت به عمل آورد.

در واقع برای اینکه بتوانید سم پاشی موثری انجام دهید که روی گیاهان اثرش را ببینید باید به مقدار سم مورد استفاده و زمان مناسب برای سم پاشی توجه کنید.

انتخاب بهترین زمان سمپاشی به چه چیز بستگی دارد ؟

 

بهترین زمان برای سم پاشی را اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار میدانند.اما علت این انتخاب چیست ؟ 

 

در واقع در این زمان های گفته شده درختان برگ کمتری روی شاخه های خود دارند و این باعث میشود سم کمتری را پوشش دادن درختان استفاده شود  و هزینه کمتری را به همراه خواهد داشت.به علاوه میتوانید به آسانی سم پاشی را روی درختان انجام دهید و سموم به همه ی ساقه ها،شاخه ها و تنه درختان برخورد خواهد کرد‌ و تاثیر آن میتواند بیشتر شود.

اما مهم ترین دلیل برای اینکه زمستان را بهترین زمان برای سمپاشی درختان میوه انتخاب میکنند بیشتر آفت هایی که درختان را درگیر میکند در زمستان چرخه تخم خود را روی درختان میگذرانند و به راحتی قابل از بین بردن میباشند. تخم این حشرات مثل تخم شته ها و تخم سپردارهای درختان میوه هسته دار و کنه های درختان هسته دار، و انواع شپشک ها میباشد. از بیماری هایی که درختان را درگیر میکند میتوان به  آتشک دار دانه دارها، پوسیدگی مومیایی میوه، لکه غربالی هسته اشاره کرد.

سمپاشی باغچه در تهران

عوامل دیگری که برای انتخاب بهترین زمان سمپاشی نقش دارند کدامند ؟

 

از جمله عواملی که میتوان گفت بر روی زمان مناسب سم پاشی تاثیر میگذارند باد،باران و رطوبت هوا میباشد. انتخاب کردن روزهایی که بدون بارندگی باشد اهمیت دارد و این موضوع بیشتر در اوایل بهار مهم میباشد.اگر بعد از اتمام سم ماشی بلافاصله بارندگی صورت پذیرد باعث میشود مقداری از سموم را شسته و از تاثیرات آن برای حشرات کم میشود. این سم های شسته شده بوسیله باران امکان نفوذ به داخل خاک را داشته و آن را آلوده میکنند و از این طریق به آب های زیر زمینی وارد شده و باعث آلوده شدن زیستگاه های موجود میشود در واقع آسیب زیادی به اکو سیستم وارد میشود‌.بنابراین باید هنگام سم ماشی توجه شود تا خاک نیمه مرطوب باشد و آب و هوایی بدون بارش و خنک پیش بینی شده باشد. علت اینکه باید رطوبت را در نظر گرفت بخاطر اینکه رطوبت باعث میشود  شیره در گیاه حرکت کند و ضمن این حرکت باعث تاثیرات سموم میشود. بنابراین بهترین کار این است که یک روز بعد از سمپاشی درختان و گیاهان را آبیاری کنید. اما قبل از سمپاشی نیز آبیاری صورت میگیرد.اما اگر آبیاری را قبل از سم ماشی نیز انجام دهید باعث میشود به هنگام پاشیدن سم با مشکل مواجه شوید و بهترین کار را آبیاری بعد از سمپاشی میدانند.

در اواخر زمستان میوه و محصولی روی درخت وجود ندارد بنابراین وقتی سم ماشی صورت گیرد این نگرانی که امکان دارد سم به داخل محصول ورود پیدا کند وجود ندارد. و همچنین در این زمان برگ یا جوانه جدید روی درخت رشد نکرده است و احتمال آسیب به آن ها وجود ندارد.در زمانی که درخت شروع به شکوفه زدن میکند و زنبورها مشغول گرده افشانی میباشندسم پاشی باعث از بین رفتن آن ها میشود. گرده افشانی نامناسب باعث میشود بازدهی میوه کاهش پیدا کند.

 اگر درختان میوه سالم باشند در برابر بیماری های احتمالی و حمله حشرات میتوانند مقاومت بیشتری داشته باشند.اگر درختان را هر سال سمپاشی کنید باعث میسود مقاومت درختان افزایش یابد. اینکه بهترین زمان برای سمپاشی مناسب درخت میوه چه زمانی است به نوع سمی که مورد استفاده قرار میگیرد بستگی دارد همچنین آگاهی داشتن از چرخه ی حیات آفات حشره  اهمیت دارد.در کل بیشتر حشرات آفات سه یا چهار مرحله چرخه ی زندگی دارند: تخم، لارو یا کرم و شفیره و بر اساس نوع محصول کشاورزی این حشرات را در یک مرحله از چرخه حیاتشان از بین میبرند.

بهترین زمان برای عملیات سمپاشی چه زمانی است ؟

 

*سمپاشی زمانی انجام گیرد که دمای هوا بین 15 تا 30 درجه باشد.‎‎

*بهترین ساعت از شبانه روز برای انجام عملیات سمماشی بین ساعت 9 تا 10 صبح و یا بین ساعت 6 تا 7 عصر می باشد.

سم بعد از اینکه روی گیاه قرار میگیرد بوسیله سیستم آوندی موجود در گیاه جذب میشود برای اینکه بازدهی و جذب سم افزایش یابد باید در زمان مناسب انجام شود  و تا قبل از تابش شدید آفتاب و هوای داغ  انجام شود.

برای اینکه سمچسبندگی بیشتری داشته باشد و بهتر جذب شود میتوان  محلول صابون را بکار برد.

اگر میخواهید از علفکشها استفاده کنید باید دقت کنید که سم  را به تنه درختان نزنید.ارتفاع مناسب برای علف های هرز از ۲۰ و ۳۰ سانتی متر بیشتر نشود و قبل از اینکه علف های هرز بلند شوند بهتر است  با وجین دستی از رشد مجدد آن ها جلوگیری شود.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 ساعت: 5:22

موریانه

حشراتی که به اشتباه عام مورچه سفید نامیده می شوند، در واقع متعلق به خانواده سوسری (سوسک)هستند. این حشره از راسته ایسوپترا (isopetra) است. حشراتی سفید رنگ با بدنی نرم که فقط قسمت سر و آرواره ایی سفت دارند. این حشرات نرم بصورت کلنی و دسته جمعی زندگی می کنند. به جبر طبیعت تا آخر عمر در قلعه زیرزمینی تاریک خود به سر می برند. این یک نظم باستانی از حشرات است که فسیل آنها به دوره پالئوزوئیک مربوط می شود. شکل متفاوت آنها با هم بیانگر نوع وظیفه آنها هم می شود. آنها را نمی توان آفات نامید زیرا هیچ آسیبی به اکوسیستم وارد نمی کنند. گاهی اوقات شما می توانید این حشرات را در خانه خود پیدا کنید، اما معمولاً می توانید آنها را در فضای بیرون ببینید. مشاهده موریانه در فضای خارجی منزل هیچ ارتباطی به وجود این حشرات در داخل منزل ندارد .
گونه موجود بر روی چوب ها و الوار به درختان زنده آسیب نمی رسانند. آنها فقط از چوب های فاسد شده و شاخه های خشک را استفاده می کنند. همچنین بغیر از چوب و الوار در مناطق خاکی دیده می شوند.
این ویژگی ها توسط شرکت سمپاشی موریانه به متخصصین آموزش داده می شود. علاوه بر این، آنها به عنوان مواد غذایی برای بسیاری از حیوانات، پرندگان و در برخی از کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی، به عنوان یک غذای لذیذ برای انسانها به حساب می آیند.
بزرگترین راز ماندگاری و بقاء موریانه ها زندگی اجتماعی آنهاست و بطوریکه در جمعیتی که در آن زندگی می کنند هر گروهی وظیفه خود را انجام می دهد و بشدت به همدیگر وابسته هستند.

زیستگاه:

این حشرات بیشترین تراکم خود را در مناطق جنوبی کشور دارند. شاید بتوان به قطعیت رطوبت بالا در این مناطق را عامل گسترش آنها نامید. در بوشهر این حشره را رشمیز می نامند. در ایران بیشترین نوع ، گونه زیرزمینی آن وجود دارد. نوع زیر زمینی کلنی خود را بطور کلی در زیر زمین بنا می کند.
گونه چوب خشک این کلونی را در نزدیکی درختان ، انبارهای چوب ، پالت های چوب و دیوارهای خشتی با عنصر کاه و کلش بنا می کند. گاها چندین کلنی بصورت مسالمت آمیز در نزدیکی هم اقدام به زندگی می کنند. در سم پاشی موریانه توسط شرکت سمپاشی موریانه شناسایی محل کلنی ها اهمیت بالایی دارد. بطوریکه تیم اعزامی شرکت سمپاشی موریانه در ابتدای کار سم پاشی موریانه بدنبال محل زندگی آنها هستند.
چندین عامل در پیدا کردن محل زندگی موریانه به متخصصین کمک شایانی می کند. این عوامل شناسایی بسته به نوع حشره متفاوت است. از گونه های متداول به موریانه های زیرزمینی و موریانه های چوب می توان اشاره کرد.
موریانه‌های زیرزمینی مستعمرات خود را در خاک می‌سازند ، آنها در مقابل کم آبی بسیار آسیب پذیر هستند به همین دلیل محل کلنی را در نزدیکی رطوبت ایجاد می کنند . پس رطوبت محیط و بالاخص کف ساختمان خود را کنترل کنید!

مکان یابی موریانه های زیرزمینی

اگر به وجود موریانه های زیرزمینی مشکوک هستید، به دنبال لوله های گلی آنها باشید. با این حال، اغلب اوقات لوله‌های گلی ممکن است از دید صاحبان خانه پنهان و به سختی پیدا شوند. بهترین روش برای مبارزه با موریانه زیر زمینی کمک از شرکت سم پاشی موریانه است. از بین بردن موریانه زیرزمینی دارای طول درمان است. طول درمان به این معنی است که برای ریشه کنی کامل موریانه ، نیازمند سمپاشی دوره ای بوسیله سم موریانه ترکیبی از سموم تخصصی به نسبت مشخص و معین است.

موریانه های چوب مرطوب

موریانه‌های چوب مرطوب با موریانه‌های زیرزمینی متفاوت هستند زیرا چوب‌های مرطوب کلنی‌های خود را در چوبی تشکیل می‌دهند که مرطوب می‌ماند و ممکن است مستقیماً در بالای زمین (به عنوان مثال، یک کنده افتاده) یا بالای زمین قرار بگیرد. چوب آلوده به موریانه های چوب مرطوب در نتیجه تماس با زمین، نشت آب، گرفتگی ناودان های باران یا چیز دیگری که باعث مرطوب ماندن چوب می شود، مرطوب می ماند.

سمپاشی موریانه در تهران

مبارزه با موریانه در ساختمانها

– شناسایی موریانه هایی که خسارت زده اند، زیرا اقدامات مبارزه فقط با آگاهی از عادات موریانه ها و اطلاع کافی از نحوه ساختمان سازی آنها امکان پذیر است.

–مشخص نمودن محل ورود موریانه که با برداشتن تکه های چوبی امکان پذیر است ضمن اینکه ارتباط موریانه ها نیز از بین خواهد رفت. زمانی که ارتباط موریانه های داخل ساختمان با خارج از ساختمان قطع شود موریانه ها بتدریج از بین می روند.

– استفاده از سموم شیمیایی در خاک که موریانه ها از میان آنها عبور میکنند تا به ساختمان برسند روش متعارفی است. مانند استفاده از امولسیون 1% کلردان chlordane و امولسیون 5/.% دیلدرین، دیازینون 3-2 در هزار.

– برای سمپاشی اماکنی که بر روی بتون پیش ساخته روی خاک بنا شده باید سوراخهایی با فاصله 45-30 سانتیمتر که 15 سانتیمتر از سطح داخلی دیوار فاصله داشته باشند ایجاد نمود و از این طریق حشره کش را وارد خاک نمود.

– چوب ساختمانهایی که به موریانه چوب خشک آلوده شده اند بایستی بتدریج با مواد شیمیایی محافظت کننده آغشته نموده تا با نفوذ به عمق کافی موریانه های موجود را نابود نماید.

برای مبلمان آلوده برای ریشه کن کردن موریانه های چوب خشک از روش تدخین استفاده می شود که این عمل با پوشاندن ساختمان به چادر پلاستیکی و استفاده از متیل بردماید به میزان 1 کیلوگرم در 20 متر مکعب به مدت 24 ساعت صورت می پذیرد.

مبارزه شیمیایی ایجاد سدی از مواد شیمیایی بین کلنی موریانه ها در داخل خاک و ساختمان جهت جلوگیری از نفوذ آنها به ساختمان با استفاده از روشهای زیر

:آغشته سازی خاک با استفاده از حفر گودالاین روش در ساختمان هایی کاربرد دارد که از بناهای اطراف فاصله داشته باشد.

روش کار به این صورت می باشد:

– ابتدا گودالی باعرض 30 تا 50 سانتی متر و عمق آن تا کف فوندانسیون و در ساختمانهای دارای زیر زمین تا 30 سانتیمتر پایین تر از کف زیر زمین احداث می شود.

– در طول گودال سوراخهایی با فاصله 30 سانتیمتر حفر کرده و سم مخصوص توصیه شده برای موریانه (امولسیون1% کلردان chlordane امولسیون 5/.% دیلدرین، دیازینون 3-2 در هزار) به داخل این سوراخها تزریق می شود.

– خاک برداشته شده از گودال را با محلول سمی و با غلظت مناسب توصیه شده آغشته نموده.

– داخل گودال را با سم و غلظت مناسب سمپاشی کرده.

– در نهایت خاک آغشته به سم را داخل گودال ریخته و به این ترتیب در اطراف ساختمان سدی سمی به وجود می آید که مانع از نفوذ موریانه ها خواهد شد.

آغشته سازی خاک با استفاده از روش تزریق سم این روش در مواردی کاربرد دارد که فاصله ای بین ساختمان و دیوار همسایه وجود نداشته باشد. روش کار به این صورت می باشد:

– ابتدا با مته هایی به قطر 12، 14، 16 و یا 18 میلی متری سوراخهایی را به فاصله 30 سانتی متر و با عمق 40 تا 60 سانتی متر در طول دیوار و اطراف ساختمان ایجاد می کنند.

– سپس سم مخصوص با غلظت مناسب به داخل سوراخها به مقدار لازم ( 2 تا3 و حد اکثر 5 لیتر ) تزریق میشود.– بلا فاصله پس از تزریق سم مدخل سوراخ با ملات سیمان مسدود میگردد.

 

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 200 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 3:17